Webshop analytics
Het optimaliseren van je webshop kan niet op basis van een buikgevoel. Iedere webshop is anders. Een ander product, een ander publiek. Via analyses, heatmaps en zelfs opnames analyseren we hoe bezoekers je site gebruiken. We gebruiken alle data als roadmap om verbeteringen voor te stellen en aan te brengen. Zo vinden we het perfecte evenwicht tussen bezoekers aantrekken en ze ook klant maken.
Meer bezoekers trekken, bijvoorbeeld door zoekmachine marketing, kan zeker een goede manier zijn om het aantal conversies op een webshop te verhogen. Dit proces is echter erg tijdrovend en vergt meer financiële middelen. Voordat je deze investering pas écht terugziet dient er een bepaald percentage van je ‘gewonnen’ (nieuwe) bezoekers over te gaan tot een transactie.
Met conversieoptimalisatie via analytics kijken we vooral naar de huidige bezoekers. Hoe gedragen ze zich binnen je webshop en is dit ook het gewenste gedrag? Zo niet, dan gaan we kijken waar dit aan ligt en komen we met concrete verbeterpunten voor je webshop. Het doel is uiteraard om een groter percentage van je bezoekers te verleiden om tot een transactie over te gaan. Een hoger conversiepercentage dus.
Zoekmachine marketing
Hoe haal je relevant verkeer naar je webshop? Dat is de vraag die centraal staat bij zoekmachine marketing. Hoe relevanter een bezoeker is, hoe groter de kans is op conversie. Zoekmachine marketing of SEO is essentieel voor het behalen van online succes, maar hoe zet je SEO op de juiste manier in?
Tijdens onze jarenlange ervaring hebben wij een eigen visie en werkwijze voor zoekmachine marketing ontwikkeld. Met de juiste technieken, werkwijze en strategie zorgen wij voor een boost in relevant verkeer naar je webshop. De combinatie van zoekmachine adverteren (SEA) en zoekmachine optimalisatie (SEO) is hierbij van groot belang.
Via remarketingcampagnes halen we bezoekers terug naar je website.