Waarom e-mail personaliseren | De Marketing Groep
17037
post-template-default,single,single-post,postid-17037,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Waarom e-mail personaliseren

Waarom e-mail personaliseren

Haal jij alles uit je database? Of stuur je gewoon elke week naar iedereen dezelfde nieuwsbrief en hoop je op het beste? . In deze post bespreken we enkele personalisatietips voor je volgende e-mailcampagne. 

Waarom personaliseren?

Door je nieuwsbrief te personaliseren bereik je dat de lezer denkt: “Hé, dat is voor mij geschreven!” Hierdoor krijg je eerder de aandacht die je wenst. Personalisatie wekt vertrouwen, want je laat merken dat je je lezer kent. Zo vergroot je de kans op een goede conversie aanzienlijk.

Geachte heer Peeters

De meest populaire vorm van personalisatie is het gebruik van de naam in de aanhef of onderwerpregel. Afhankelijk van je klantrelatie en merkpersoonlijkheid kies je voor ‘Beste Jan’ of ‘Geachte heer Peeters’. En wat als je de naam van de klant niet hebt? Zorg er dan voor dat je de lezer aanspreekt met ‘Geachte heer/mevrouw’. Altijd beter dan ‘Beste,’ of erger nog, ‘Beste [null]’.

Bespaar veel geld in Tremolo…

Nummertje twee: personaliseer op woonplaats. Bied bijvoorbeeld een speciaal voordeel aan voor inwoners van [Plaatsnaam]. Wij weten uit ervaring dat dit enorm kan bijdragen aan de click-through-rate. ‘Nu 25% korting op de Volkskrant in Nuenen!’, ‘Collectanten gezocht in Kortrijk!’ of ‘Bespaar in Sint-Niklaas maar liefst €15,- op huishoudelijke hulp!’. Dit maakt je aanbod exclusief en daardoor extra aantrekkelijk voor de lezer.

Hiep hiep hoera!

Met event driven e-mailmarketing haak je in op evenementen die op een specifiek moment plaatsvinden. De meest voorkomende variant is het gebruik van de geboortedatum. Kweek goodwill en verras de ontvanger op zijn of haar verjaardag met een relevant cadeau. Een leuke korting of gratis tompoes bij de eerstvolgende bestelling laat zien dat je aan je klant denkt

AANBIEDING: een handige powerbank voor je nieuwe iPhone!

Probeer een nieuwsbrief altijd zo specifiek mogelijk af te stemmen op de behoeftes en interesses van je doelgroep. Wanneer een klant onlangs een iPhone 6 bij je heeft gekocht, is diegene waarschijnlijk extra te porren voor een handige powerbank of een leren telefoonhoesje. Zodra de opvolger van de iPhone 6 op de markt is, biedt dit uiteraard ook de uitgelezen kans om de ontvanger de nieuwe versie van de smartphone aan te bieden. Op deze manier maak je slim gebruik van de aankoopgeschiedenis van je klanten.