Vergokan

Een mix van de juiste SEO-strategie en gebruiksvriendelijkheid zorgen voor een succesvolle website

Vergokan is een grote multinational actief in het produceren van kabelgoten voor installateurs. Voor de vernieuwing van hun B2B web site werkten we samen met onze collega’s van Guideline die gespecialiseerd zijn in het mappen van productcatalogi en databases en online applicaties. Ze stonden in voor het structureren van de grote hoeveelheid content (technische documenten, handleidingen, certificaten, normeringen).

SEO is een continu proces: we meten, analyseren en sturen constant bij.

De site is bovendien in 5 talen beschikbaar. Via wireframes en prototypes in Invision brachten we een duidelijke structuur en ontwerp naar voor. Gebruiksvriedelijkheid is bij B2B projecten belangrijker dan een creatief design.

 

We voerden een nul-meeting uit om te bepalen welke content er is en welke goed werkt.  We analyseerden ook alle pagina’s naar conversie en bereikte doelen. We voerden een gebruikersonderzoek via het opnemen van bezoekersgedrag. Op die manier kwamen er snel een aantal pijnpunten van de oude site aan het licht en konden we er voor zorgen dat deze niet meer zouden voorkomen op de nieuwe site.

We onderzochten ook belangrijke keywords en hoe de concurrenten hierop scoorden. We schrijven voor de nieuwe web site extra content die gericht is op de juiste relevante keywords voor betere organische zoekresultaten. SEO is een continu proces. We meten, analyseren en sturen constant bij.

Website: vergokan.com