leads genereren met tips

Meer leads genereren met deze 3 content tips

Meer leads genereren met deze 3 content tips

Ik weet het, jij weet het: het is belangrijk om je kennis online te verspreiden. Dat vergroot je expertstatus en op die manier kan je ook meer leads genereren. Maar alleen kennis verspreiden is niet genoeg. Klanten gaan immers niet alleen voor wat jij weet, maar ook voor wie jij bent. Ze willen jouw persoonlijke verhaal kennen. En dat kan. Maakt het produceren en verspreiden van je content zelfs leuker en interessanter. Maar, ook het persoonlijk maken van je content is niet alles. Om namelijk écht succesvol te zijn met hetgeen jij online verspreidt, ervoor te zorgen dat klanten jou vinden in plaats van andersom, zijn consistentie en diversiteit dé sleutelwoorden.

 

Drie tips

Hoe zorg je dat je met  goede en persoonlijke content een echte sales funnel creëert?

 

1: Zorg dat je marketingproces in orde is.

Ik zie het vaak gebeuren. Bedrijven maken content, zeer waardevolle zelfs, maar er zit geen goed systeem achter. En dan zijn we teleurgesteld dat er weinig gebeurt. Dat de blog te weinig gelezen wordt of de video te weinig gedeeld. Zonde, omdat die content met een doeltreffend marketingproces of systeem wél iets op kan leveren. En in veel gevallen is dat door doordacht, maar juist simpel te starten. Het enige dat je altijd in je achterhoofd moet houden: iedere klant kan fan worden. Ik zal een eenvoudig voorbeeld geven:

Stel, je maakt een video met relevante content en zet hem online. Je deelt dit echter niet alleen via je social media kanalen, maar maakt ook een Facebookadvertentie om de video onder de aandacht te brengen. Na het zien van de video lezen mensen dat zij zich met hun emailadres in kunnen schrijven voor meer van zulke video’s, die zij automatisch en gratis ontvangen. Vervolgens, pakweg, een week later, schrijf je een blog waarin je deze video’s opnieuw benoemt en mensen zich opnieuw in kunnen schrijven. Zo breng je ze enerzijds organisch onder de aandacht, anderzijds push je ze, want je wil nu eenmaal wel resultaat.

Simpel of niet, een systeem als dit werkt zeer effectief. En marketing, dat is nu eenmaal resultaten behalen. Helaas ontbreekt dit echter vaak bij ondernemers; een dergelijk eenvoudig, maar efficiënt systeem dat resultaten levert.

 

2: Bouw vanaf dag één aan je mailinglist

Helemaal terug van weggeweest. We dachten namelijk dat nieuwsbrieven al lang dood en begraven waren, maar, integendeel. Nieuwsbrieven zijn gewoon weer keihard hot. Ze bieden vertrouwen en maken dat je aan je relatie werkt. Zeker vanwege de nieuwe trend op gebied van nieuwsbrieven: je eigen verhalen delen. Alsof je iemand een persoonlijk brief stuurt. Met een twist van je eigen leven, of een knipoog naar concrete, herkenbare situaties. Storytelling in nieuwsbrieven is überhot en zeer persoonlijk. Maar ook hier geldt: alles draait om consistentie. En oh ja, weet je nog waarom ik het in mijn tip hiervoor specifiek had over dat emailadres waarmee men zich kon inschrijven voor je gratis video’s? Nou, voilà… daar ontstaat je mailinglist.

 

3: Adverteer

Ik heb het niet over grote bedragen. Maar om onder de aandacht te komen van je ideale klanten, moet je soms wél je content pushen. En nee, niet in het plaatselijke krantje, maar gericht, op jouw ideale klant. Met Facebook bijvoorbeeld kan dat al vanaf 4 euro per dag, met zelfs dan al een hoge conversie. Je target de ontvanger op leeftijd, functie, sekse, hobby en noem het allemaal maar op, en hop, jouw content verschijnt op hun radar. Super effectief. Je content combineren met adverteren gaat je dan ook echt iets opleveren.