Inbound marketing voor meer leads | De Marketing Groep
15279
page-template-default,page,page-id-15279,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Inbound Marketing

Inbound Marketing

 

Inbound marketing wordt binnen online marketing gezien als de meest doeltreffende manier om leads en dus potentiële klanten te genereren. In plaats van het aankopen van advertentieruimte en e-maillijsten of cold calling focust inbound marketing op het maken van zinvolle educatieve content die potentiële klanten naar je website trekt. Daar kunnen ze meer te weten komen over je oplossing voor hun probleem.

 

Gevonden worden door gekwalificeerde leads met content zoals web pagina’s, blog artikels, sociale boodschappen, geoptimalisserd voor Google en social media, dat is waar het om draait. Het is hierbij belangrijk om te begrijpen welke content je kopers  in de sales funnel trekt en zo de context kan gebruiken om je marketing te personaliseren.

 

Zowel bij inbound marketing als bij content marketing is content de benzine die de motor doet draaien. Sommige content is vrij beschikbaar, zonder dat de lead daar iets verder voor hoeft te doen, maar er is ook content die wordt gezien als meer waardevol en waarvoor de potentiële klant dus iets hoeft voor te ‘betalen’. Deze betaalmiddelen zijn zaken zoals een e-mailadres of een telefoonnummer. Persoonlijke informatie over de klant of zijn bedrijf.

 

Deze informatie wordt meestal ‘gevangen’ via een formulier en dan opgeslagen in een soort database. Na het capteren van de eerste stukjes informatie begint de inbound marketeer aan zijn proces om de potentiële klant te analyseren : Waarin is deze geïnteresseerd, waarnaar is hij op zoek? Eens we hiervan een duidelijk beeld hebben, kunnen we de juiste relevante informatie aanbieden.

 

Belangrijke peilers zijn :

* Creatie en distributie van content die vragen van prospects en klanten beantwoordt.

* Door het publiceren van de juiste content op de juiste plaats op de juiste tijd word je marketing relevant en een hulp voor klanten

Inbound marketing flow

inbound marketing methode