E-mailmarketing op de juiste manier | De Marketing Groep
15369
page-template-default,page,page-id-15369,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

E-mailmarketing

E-mailmarketing

 

E-mailmarketing is meer dan enkel het versturen van een bulkmail naar potentiële of bestaande klanten.

 

  • Gebruik je de juiste converterende boodschap en call to actions?
  • Start je bulkmailings nog altijd manueel en ad hoc?
  • Is je e-mail leesbaar op alle toestellen?
  • Verstuur je hem op het moment als je lezers het meest vatbaar zijn?
  • Is je rapportage duidelijk en helder?
  • Doe je aan A/B-tests?
  • Voeg je dynamisch gepersonaliseerde content toe?

 

De Marketing Groep helpt je om meer conversie uit e-mailmarketing te halen

We kunnen er uiteraard ook voor zorgen dat je mailinglijst groeit met de juiste potentiële klanten.

Personalisatie

e-mailmarketing en personalisatie

Eén-op-één communicatie door gepersonaliseerde e-mails op basis van bezochte content op je website of webshop. Hoe relevanter je e-mail, hoe meer een bezoeker zal converteren. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om een e-mail te sturen over de nieuwste gitaar, als een bezoeker enkel pagina’s met piano’s heeft bezocht. Op basis van het gedrag van een consument kan je al heel wat informatie te weten komen over zijn wensen en noden. Met die informatie kan je bezoeker verder begeleiden in het aankoopproces met een gepersonaliseerde e-mail.

A/B-testen

Met A/B-testing kunnen we bepalen welke elementen in je e-mailmarketing zorgen voor de meeste conversie.

A/B-testen met banners: Welke banner zorgt voor de hoogste conversie? Welke call to action zorgt voor de meeste klikken naar de website en welk boodschap kan de consument het beste overtuigen. De doelgroep is voor elk bedrijf net iets anders. Daarom testen we hoe we het best met jouw klanten kunnen communiceren. Op basis van cijfers verfijnen we je boodschap en zorgen we voor meer conversie.

Meten is weten

Elk gedrag van een bezoeker krijgt een bepaalde score. Of hij nu een pagina bezoekt of hij opent een e-mail.

Rapportage, analytics, tagging en leadscoring. Met de juiste metrics weten we welke websitebezoekers de meest kwalitatieve leads zijn voor jouw organisatie. Op basis van het gedrag krijgt een websitebezoeker een bepaalde score mee, bijvoorbeeld wanneer die bepaalde content bezoekt of een mail opent. Op basis van die score kunnen we bepalen waar je bezoeker zich bevindt in het aankoopproces of in de marketing funnel.

Automatische e-mails

Wanneer een websitebezoeker een item achterlaat in zijn winkelkar, sturen we een gepersonaliseerde reminder.

Met de nieuwste tools kunnen al heel wat e-mails automatisch verstuurd worden op basis van triggers. Heeft je websitebezoeker een artikel in de de winkelkar gestopt, maar heeft die nog niet geconverteerd? Dan kan er een automatische e-mail verstuurd worden met een gepersonaliseerde herinnering aan de bezoeker.