3 e-commerce boeken om te lezen op vakantie (of op ieder moment) | De Marketing Groep
17064
post-template-default,single,single-post,postid-17064,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

3 e-commerce boeken om te lezen op vakantie (of op ieder moment)

3 e-commerce boeken om te lezen op vakantie (of op ieder moment)

De people factor in e-commerce

Cis Scherpereel

Online business is een zaak van mensen. Zij maken het elke dag waar én maken vaak het verschil. Zonder techologie te onderschatten, zet Cis in dit boek de spots op de mensen die een belangrijke schakel zijn in online handel. Van zaakvoerder tot medewerker, van pakjesbezorger tot docent, van winkelbediende tot verantwoordelijke in een ophaalpunt.
Dankzij de meer dan 50 cases, gesprekken en verhalen, leest dit boek als een trein. Het is daardoor ook bijzonder toegankelijk. Cis: “Het is geen managementboek of een academisch boek. Die zijn vaak saai en theoretisch. Ik wilde een boek schrijven waarin ondernemers zich herkennen en die hen inspireert en – vooral – aanzet tot actie.”
Het is een must-read voor wie het wat gehad heeft met de wat holle marketing-slogans of de té commerciële salespraat van agencies. De blik achter de schermen van heel kleine tot heel grote online projecten, zullen je ongetwijfeld helpen om de juiste beslissingen te nemen voor jouw online parcours.

 

E-business en E-commerce een managenmentperspectief

D. Chaffey

In E-business en e-commerce worden zowel beproefde als nieuwe methoden voor effectieve integratie van het web en internet in het bedrijfsleven beschreven. Het boek behandelt de vraagstukken waarmee managers voor, tijdens en na het implementeren van e-businesstoepassingen te maken krijgen.

Deze vierde editie is geheel geactualiseerd. Zo komen het gebruik van sociale netwerken
als marketinginstrument, nieuwe e-businesstechnologieën en innovatieve
business- en inkomstenmodellen aan bod. Bovendien is er veel aandacht besteed
aan de leesbaarheid en studeerbaarheid van het boek.

E-business en e-commerce is geschreven voor studenten aan het hoger onderwijs
die vakken over e-business, e-commerce of e-marketing volgen. Daarnaast is het
geschikt voor professionals die zich op dit gebied willen oriënteren.

Extra studiemateriaal is beschikbaar op www.pearsoneducation.nl/chaffey.

Dave Chaffey heeft meerdere titels over internetmarketing op zijn naam staan en doceerde aan de universiteit van Derby. Tegenwoordig geeft hij training en advies aan het bedrijfsleven.

 

 

 

Waarom Websites Klanten Wegjagen En E-Commerce Geen Geld Oplevert

Leren Van De Fouten Van Anderen

Guido Thys

U zult in dit boek geen succesverhalen vinden die voor de gemiddelde lezer niet te realiseren zijn, maar een analyse van wat er bij duizenden pionierende bedrijven fout is gegaan. Ook vindt u in dit boek meer slecht nieuws over e-commerce dan in alle andere boeken samen.

In zijn boek benadert Guido Thys e-commerce en aanverwante aspecten vanuit een ongebruikelijke hoek. Er gaat te veel fout, zo betoogt hij, en veel e-commerce-projecten sterven een vroege dood. Vervolgens volgt een lange opsomming van alle mogelijke valkuilen. Zoekmachines kunnen de groei niet bijhouden, we hebben frequent te maken met gebrekkige techniek, onze visie op de uitgangspunten van Internet is verkeerd en de Internetomzet blijft achter op prognoses. Geduldig en in begrijpelijke taal legt Thys uit hoe het dan wel moet. Het boek is overzichtelijk ingericht. Elk hoofdstuk begint met de probleemstelling (die ‘foute boel’ wordt genoemd) waarna de uitleg kort en bondig volgt. Aan het eind volgen een lange lijst van handige aandachtspunten en een literatuurlijst. Het boek, dat weliswaar gericht is op de enigszins gevorderde e-commerce-ondernemer, kan worden gehanteerd als een nuttig en vooral nuchter naslagwerk.